آزادوار شهری به قدمت تاریخ

دستورالعمل نحوه تعيين حقوق و مزاياي دهياران در سال 1390

 در اجراي مواد 9، 11 و 12 آئين‌نامه استخدامي دهياري‌هاي كشور موضوع مصوب شماره 3699/ت 26923 ه مورخ 13/4/83 هيأت وزيران و به استناد ماده 15 اساسنامه، تشکیلات و سازمان دهیاری‌ها (مصوب 21/11/1380 هيات وزيران)، دستورالعمل نحوه تعيين حقوق و مزاياي دهياران در سال جاري از سوي رئيس سازمان سهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور به استانداري‌هاي سراسر كشور ابلاغ شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور ، منوچهر فراقي، معاون امور دهياري‌ها ضمن اعلام اين خبر، افزود در راستاي ساماندهي و نظام‌بخشي به نحوه محاسبه و پرداخت حقوق و مزاياي دهياران (اعم از تمام وقت و پاره‌وقت) و ايجاد وحدت رويه در اين خصوص، دستورالعمل نحوه تعيين حقوق و مزاياي دهياران در 18 بند تهيه و تنظيم شده است.

بر اساس بند يك اين دستورالعمل، حقوق مبناي دهياران براي دهياري‌هاي درجه 1 تا 6 در بدو بكارگيري به ميزان حداقل مزد مصوب شوراي‌عالي كار در هر سال تعيين مي‌شود كه اين رقم در سال جاري معادل 110100 ريال در هر روز تعيين شده است.

فراقي، مصوبات شورايعالي كار در زمينه ميزان كمك هزينه اقلام مصرفي خانوار، كمك هزينه عائله‌مندي، حقوق پايه و . . . را ملاك عمل براي پرداخت به دهياري‌ها دانست و افزود: به كليه دهياران كشور  بر اساس درجه دهياري‌ مربوطه، فوق‌العاده‌اي تحت عنوان فوق‌العاده شغل پرداخت مي‌شود كه اين رقم در دهياري‌هاي با درجه يك و دو به ميزان 10 درصد مزد شغل، در دهياري‌هاي درجه سه و چهار20 درصد، در دهياري‌هاي درجه پنج و شش به ميزان 30 درصد مزد شغل تعيين شده است.

معاون امور دهياري هاي سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور در ادامه از پرداخت فوق‌العاده‌اي تحت عنوان فوق‌العاده جذب بر اساس مدارك تحصيلي دهياران خبر داد كه اين رقم در مورد دهياران با تحصيلات فوق ديپلم به ميزان 5 درصد مزد شغل، دهياران با مدرك ليسانس 10 درصد مزد شغل و در مورد دهياران با مدرك تحصيلي فوق ليسانس و بالاتر ، به ميزان 15 درصد مزد شغل تعيين شده است.

فراقي همچنين ضمن اشاره به بند ده دستورالعمل نحوه تعيين حقوق و مزاياي دهياران، تشريح نمود كه   چنانچه عملیات عمرانی در طول یک سال و در دوره خدمت دهیار در این سمت، طبق برنامه های مصوب و در قالب بودجه مصوب انجام شده باشد، فوق العاده‌ای تحت عنوان فوق‌العاده عمران و در حدود اعتبارات بودجه مصوب دهیاری پس از تصویب تفریغ بودجه دهیاری توسط شورای اسلامی روستا و تایید بخشدار مربوطه به میزان 5 درهزار مشروط به این که سقف آن از 5 برابر مجموع حقوق مبنا و فوق‌العاده شغل ماهیانه بیشتر نباشد، قابل پرداخت خواهد بود.

فراقي درخصوص افرادي كه بصورت پاره وقت در سمت دهيار انجام وظيفه مي‌نمايند افزود كه اين افراد از حق‌الزحمه‌اي به ميزان ساعات كاركرد (كه نبايد از 4 ساعت در طول شبانه‌روز تجاوز نمايد) برخوردار خواهند شد. همچنين دهياران پاره وقت متناسب با ساعات كارخود از مزاياي تعيين شده در اين دستورالعمل و ساير مزاياي تعيين شده در قانون كار و تامين اجتماعي برخوردار مي‌باشند.

وي در خاتمه در مورد ساير موارد و مزاياي پيش‌بيني نشده در اين دستورالعمل افزود : قوانين و مقررات مندرج در قانون كار و تامين اجتماعي ملاك عمل در دهياري‌ها خواهد بود.

منبع:سایت روستاهای ایران


نویسنده: داود ׀ تاریخ: دو شنبه 30 آبان 1390برچسب:دستورالعمل, نحوه, تعيين ,حقوق , مزاياي, دهياران ,سال, 1390 , ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

تمامی حقوق برای سایت روستای آزادوار محفوظ است. انتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است